Hopp til hovedinnhold

Meny

Pressemelding

Dette er de nominerte til Årets grønne driftsteam 2023

    Publisert

    Olje- og energiminister Terje Aasland kommer for å dele ut prisen til Årets grønne driftsteam på Grønn driftskonferanse 14. november. Her fra fjorårets utdeling. Foto: Grønn Byggallianse
    Olje- og energiminister Terje Aasland kommer for å dele ut prisen til Årets grønne driftsteam på Grønn driftskonferanse 14. november. Her fra fjorårets utdeling. Foto: Grønn Byggallianse

    Hvert år gir Grønn Byggallianse prisen Årets grønne driftsteam til et team som utmerker seg gjennom sitt arbeid med å redusere miljøbelastningen til bygg. I år deles prisen ut for ellevte gang.

    Nå er kandidatene for årets pris klare. Juryen har landet på tre finalister:

    • Newsec: Team Romsås senter
    • Entra: Team Fredrik Selmers vei 4 og 6, Brynsengfaret 6, Grensesvingen 26 og Fyrstikkalleen 1
    • Thon Ski AS: Team Ski Storsenter

    Vinneren blir kåret av olje- og energiminister Terje Aasland på Grønn driftskonferanse, 14. november 2023.

    — Vi i Grønn Byggallianse pleier å si at drifterne er eiendomssektorens superhelter. De jobber hver eneste dag for å redusere energibruk, minimere avfall og fremme miljøvennlige løsninger, sier daglig leder i Grønn Byggallianse Katharina Bramslev.

    Fjorårets vinner var Team Pirsenteret fra E.C. Dahls Eiendom. Rolf Otto Svendsen, eiendomssjef i team Pirsenteret fortalte fra scenen i 2022 at prisen var en gjev anerkjennelse av den daglige innsatsen til driftsteamet:

    — Det var veldig overraskende å få denne prisen, men vi synes den er vel fortjent. Vi har hatt det veldig gøy på jobb, lagt gode planer og tatt mange små steg i riktig retning.