Hopp til hovedinnhold

Meny

Pressemelding

3 nominert til «Årets grønne driftsteam 2022»

    De nominerte for årets grønne driftsteam er klare. De tre er: Citycon Senterdrift AS, Coor Service Management og E C Dahls Eiendom AS. Vinneren kåres 24. november på Grønn Byggallianses "Årets grønne driftskonferanse".

    Publisert

    Prisen "Årets grønne driftsteam 2021" gikk til driftsteamet på Rosenholm Campus. Foto: Aspelin Ramm.
    Prisen "Årets grønne driftsteam 2021" gikk til driftsteamet på Rosenholm Campus. Foto: Aspelin Ramm.

    Hvert år gir Grønn Byggallianse prisen Årets grønne driftsteam til et team som utmerker seg gjennom sitt arbeid med å redusere miljøbelastningen til bygg. I år deles prisen ut for 10. gang.

    Nå er kandidatene for årets pris klare. Juryen har landet på tre finalister:

    - Citycon Senterdrift AS
    - Coor Service Management og
    - E C Dahls Eiendom AS

    Vinneren blir kåret på årets grønne driftskonferanse, 24. november 2022.

    Prisen henger høyt fordi det er økende oppmerksomhet om grønn drift i bygg- og eiendomssektoren.

    - De grønne drifterne er bygg- og eiendomsnæringens hverdagshelter. De jobber hver eneste dag for å redusere energibruk, minimere avfall og fremme miljøvennlige løsninger. Det er bra for planeten, brukerne og lommeboka, sier daglig leder i Grønn Byggallianse Katharina Th. Bramslev.

    Fjorårets vinner var Rosenholm Campus v/Aspelin Ramm Drift AS og en overrasket og glad Roger Lysaker, Driftssjef for Rosenholm Campus, uttalte dette da prisen ble annonsert:

    - Prisen er en fin anerkjennelse av den daglige innsatsen vi legger ned for et bedre miljø og inneklima. Det handler ikke om å jage en enkelt kWt, men bredden i miljøarbeidet vårt. Vi prater med leietakerne og det siste året har vi jobbet mye med gjenbruk, avfallshåndtering og bevisstgjøring.